Ultimate magazine theme for WordPress.

- Advertisement -

មូលហេតុ​នៃ​ការ​កម្ទេច​រូប​ព្រះបាទ​ជ័យវរ្ម័ន​ទី​៧​នៅ​ខេត្ដ​សុខោទ័យ

0 2

រូប​ព្រះបាទ​ជ័យវរ្ម័ន​ទី​៧​បាក់បែក​តម្កល់​នៅ​សារមន្ទីរ​ខេត្ដ​សុខោទ័យ​ថៃ

ការ​បំផ្លាញ​ព្រះ​រូប​ព្រះបាទ​ជ័យវរ្ម័ន​ទី​៧​ មិនមែន​ដោយសារ​ប្រជាពលរដ្ឋ​មាន​ការ​ខឹងសម្បា​នឹង​ក្សត្រ​អង្គ​នេះ​ដឹកនាំ​មាន​ភាព​ឃោរឃៅ​ដូច​ការ​ពោល​អះអាង​របស់​លោក ​កេង វ៉ាន់សាក់​ តាម​រយៈ​ការ​ធ្វើ​សម្ភាសន៍​ជាមួយ​វិទ្យុ​អាស៊ី​សេរី​នោះ​ទេ ។ ដើម្បី​ឲ្យ​ប្រជាពលរដ្ឋ​ខ្មែរ​គ្រប់​រូប​បាន​ជ្រាប​ច្បាស់​កុំ​ឲ្យ​មានការ​ភ័ន្ត​ច្រឡំ​ អ្នកឯកទេស​ខាង​វប្បធម៌​ប្រវត្ដិសាស្ដ្រ​មួយ​រូប​បាន​ចេញ​មក​បកស្រាយ​ដោយ​អះអាង​ថា ការ​បែកបាក់​ព្រះ​រូប​របស់​ព្រះបាទ​ជ័យវរ្ម័ន​ទី​៧​នេះ គឺ​ត្រូវ​បំផ្លាញ​ដោយសារ​សង្គ្រាម​ដណ្ដើម​ទឹកដី ។​

លោក​មីសែល ត្រាណេ អ្នកឯកទេស​ខាង​វប្បធម៌​ប្រវត្ដិសាស្ដ្រ បាន​មាន​ប្រសាសន៍​ឲ្យ​ដឹង​ថា នៅ​ក្នុង​សារមន្ទីរ​ជាតិ​នៃ​ខេត្ដ​សុខោទ័យ​នៅ​ប្រទេស​ថៃ​បច្ចុប្បន្ន​ ដែល​ជា​អតីត​រាជធានី​របស់​ព្រះបាទ​ជ័យវរ្ម័ន​ទី​៧​ ត្រូវ​បាន​ថៃ​ដណ្ដើម​យក​នោះ​ គេ​ឃើញ​មាន​ចម្លាក់​មួយ​យ៉ាង​ធំ​ប្រហាក់ប្រហែល​នឹង​ចម្លាក់​តំណាង​រូបសំណាក​ព្រះបាទ​ជ័យវរ្ម័ន​ទី​៧​នៅ​សារមន្ទីរ​ជាតិ​ទីក្រុង​ភ្នំពេញ​សព្វ​ថ្ងៃនេះ​ដែរ ។​

តាម​ការ​អះអាង​របស់​អ្នក​មគ្គុទ្ទេសក៍​ថៃ​មួយ​រូប​ថា រូបចម្លាក់​នេះ​គឺ​តំណាង​ឲ្យ​ព្រះសម្មាសម្ពុទ្ធ​ព្រះ​បរមគ្រូ​នៃ​យើង ។ ប៉ុន្ដែ​លោក​មីសែល ត្រាណេ​បាន​មាន​ប្រតិកម្ម​ថា ទស្សនាទាន​នេះ​មិន​ត្រឹមត្រូវ​ឡើយ ​កាលបើ​យើង​ប្រៀបធៀប​ចម្លាក់​នេះ​ទៅ​នឹង​ចម្លាក់​តំណាង​រូបសំណាក​ព្រះបាទ​ជ័យវរ្ម័ន​ទី​៧​មួយ​ចំនួន​ដែល​មាន​សភាព​បាក់បែក​ដូច​គ្នា​នៅ​ក្នុង​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា​បច្ចុប្បន្ន ឬ​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​ឡាវ ។ តាម​ពិត​រូបចម្លាក់​នៅ​ខេត្ដ​សុខោទ័យ គឺជា​ចម្លាក់​តំណាង​ឲ្យ​ព្រះបាទ​ជ័យវរ្ម័ន​ទី​៧​ដ៏​ពិតៗ ស្ថិត​ក្នុង​ឥរិយាបថ​សមាធិ​ដូច​ព្រះពុទ្ធ​បដិមា ។​

តើ​ភាព​បាក់បែក ឬ​ទ្រុឌទ្រោម​យ៉ាងដំណំ​នៃ​ព្រះ​រូប​របស់​ព្រះបាទ​ជ័យវរ្ម័ន​នេះ​បណ្ដាល​មក​ពី​មូលហេតុ​អ្វី​ទៅ​បើ​មិនមែន​ដោយសារ​សង្គ្រាម​ដ៏​ឃោរឃៅ និង​ភាព​អមិត្ដ​រវាង​ជាតិ​សៀម និង​ខ្មែរ ដែល​នាំ​មក​នូវ​ការ​បំផ្លិចបំផ្លាញ​នោះ ?

- Advertisement -

លោក​មីសែល ត្រាណេ បាន​បកស្រាយ​ថា ព្រះ​រូប​របស់​ព្រះបាទ​ជ័យវរ្ម័ន​ទី​៧ ​គ្មាន​ព្រះ​កេស​ ហើយ​គ្មាន​ដៃ​ទាំង​ពីរ​ដែល​ត្រូវ​បាក់​បាត់ រីឯ​ដងខ្លួន​វិញ​ត្រូវ​ដាច់​ជា​ច្រើន​កំណាត់ ក៏​ប៉ុន្ដែ​ជា​ភ័ព្វសំណាង​ត្រូវ​គេ​ផ្គុំ​ត​ឲ្យ​ជាប់​មក​វិញ​បាន​គួរ​ឲ្យ​អាណោចអាធ័ម​ណាស់ ។ បើ​ពិចារណា​ឲ្យ​ស៊ីជម្រៅ​ទៅ ការ​បាក់បែក​នៃ​ព្រះ​រូប​ព្រះបាទ​ជ័យវរ្ម័ន​ទី​៧​ក្រោម​រូបភាព​ព្រះសម្មាសម្ពុទ្ធ​អង្គ​ពុំ​មែន​ជា​ការ​ចៃដន្យ​ឡើយ ដោយហេតុ​ជនជាតិ​ខ្មែរ​សម័យ​បុរាណ ក៏​ដូច​ជា​បច្ចុប្បន្ន​ដែល​ជា​ពុទ្ធសាសនិក ពុំដែល​ឆ្លាក់​រូប​កំបុត​ដៃ​ជើង ឬ​បាក់​ព្រះ​កេស​នោះ​ទេ ព្រោះថា ចម្លាក់​ដែល​គេ​ឆ្លាក់ ឬ​រូប​ដែល​គេ​សូន​ឡើង គឺ​សម្រាប់​គោរព​សក្ការៈ ។ ដូចនេះ​ភាព​ទ្រុឌទ្រោម​ខ្ទេចខ្ទាំ​នៃ​ចម្លាក់​ពិតជា​បណ្ដាល​មក​ពី​កត្ដា​មនុស្ស ឬ​សង្គ្រាម​ស៊ីសាច់​ហុតឈាម​នា​អតីតកាល​យ៉ាង​ពិតប្រាកដ ។​

អ្នកឯកទេស​រូប​នោះ​បាន​បន្ត​ថា ការ​បូជា​ព្រះ​រូបតំណាង​ឲ្យ​ព្រះមហាក្សត្រ​ព្រះបាទ​ជ័យវរ្ម័ន​ទី​៧ ត្រូវ​បាន​ធ្វើ​ឡើង​នៅ​អាណាខេត្ដ​នានា​នៃ​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា​បុរាណ ក្នុង​ខណៈ​ពេល​ដែល​ស្ដេច​អង្គ​នេះ​នៅ​មាន​ព្រះ​ជន្ម​នៅឡើយ​ម្ល៉េះ ក៏​ប៉ុន្ដែ​អ្នក​ចំណូល​ថ្មី​បាន​កម្ទេច​ចោល​នៅ​ក្នុង​ពេល​ដែល​ធ្វើសឹក​សង្គ្រាម​ជាមួយ​ខ្មែរ​នៅ​ក្នុង​ព្រះរាជ​ធានី​សុខោទ័យ​ផ្ទាល់ ។ ម្យ៉ាងវិញទៀត​ គេ​ក៏​អាច​អះអាង​បាន​ដែរ​ថា ក្រោយ​ពី​ព្រឹត្ដិការណ៍​នៅ​ឆ្នាំ​១២៣៨ ដែល​មេទ័ព​ថៃ​ឈ្មោះ​ ហ្វា​មឿង បាន​ធ្វើ​រដ្ឋប្រហារ​ដេញ​អភិបាល​ខ្មែរ​រួច គេ​ក៏​បំផ្លាញ​ចម្លាក់​តំណាង​ព្រះបាទ​ជ័យវរ្ម័ន​ទី​៧ ​ដែល​ជា​អតីត​ម្ចាស់​នៃ​កម្ពុជរដ្ឋ ដោយឡែក​ម្ចាស់​ទឹកដី​នៃ​ខេត្ដ​សុខោទ័យ​សជ្ជល័យ​ទាំងមូល​នេះ​ទៅ ។​

សូម​រំលឹក​ថា ក្នុង​ទីក្រុង​ធំៗ​នា​សម័យ​វប្បធម៌​បាយ័ន​មាន​តម្កល់​នូវ​ចម្លាក់​របស់​ព្រះបាទ​ជ័យវរ្ម័ន​ទី​៧ ​នៅ​ប្រាសាទ​ពិមាយ ប្រាសាទ​ព្រះខ័ន ប្រាសាទ​តាព្រហ្ម ប្រាសាទ​ក្រោល​រមាស និង​នៅ​ទីក្រុង​សុខោទ័យ​ជាដើម ព្រោះ​ស្ដេច​អង្គ​នេះ​មិន​គ្រាន់តែ​ជា​និមិត្ដរូប​នៃ​សេចក្ដីចម្រើន​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ ថែម​ទាំង​តំណាង​ឲ្យ​សញ្ញា​និមិត្ដរូប​នៃ​អធិបតេយ្យ និង​បូរណភាព​ទឹកដី​ខ្មែរ​ទៀត​ផង ពីព្រោះ​ព្រះ​អង្គជា​មហា​វីរបុរស​ដែល​បាន​រំដោះប្រទេស​ពី​នគរ​ចម្ប៉ា​ព្រមទាំង​បាន​កសាង​ប្រទេស​ជាតិ​ឡើង​វិញ​ដោយ​ជោគជ័យ​ជា​ស្ថាពរ ដោយ​បាន​ធ្វើការ​លះបង់​យ៉ាងច្រើន​មហិមា ។ កុំ​ភ្លេច​ថា ព្រះរាជបុត្រ​របស់​ព្រះ​អង្គ​ព្រមទាំង​សេនា​ដ៏​ខ្លាំងពូកែ​មួយ​ចំនួន​ត្រូវ​បាន​ពលី​ជីវិត​ក្នុង​ការ​តទល់​នឹង​កងទ័ព​ចាម ដូចដែល​បាន​ចារឹក​ទុក​នៅ​លើ​ផ្ទាំង​សិលាចារឹក​ក្នុង​ទំព័រ​ប្រវត្ដិសាស្ដ្រ​ខេមរ​ជាតិ ។​

លោក​មីសែល ត្រាណេ បាន​បញ្ជាក់​ឲ្យ​ដឹង​ថា ឆ្លងកាត់​ការ​វិភាគ​ យើង​អាច​សម្គាល់ថា ចម្លាក់​តំណាង​ព្រះ​រូប​របស់​ព្រះ​វីរក្សត្រ​ព្រះបាទ​ជ័យវរ្ម័ន​ទី​៧​ ពិតជា​ត្រូវ​គេ​បំផ្លាញ​ក្រោយ​ពេល​ដែល​ព្រះ​អង្គ​ចូល​ទិវង្គត ពោល​គឺ​នៅ​ពេល​ដែល​ជនជាតិ​ថៃ​ធ្វើ​រដ្ឋប្រហារ​ដណ្ដើម​ខេត្ដ​សុខោទ័យ​បាន​ពី​អាជ្ញាធរ​ខ្មែរ​នៅ​ឆ្នាំ​១២៣៨​ នៃ​គ្រិស្ដ​សករាជ ។ រួម​សេចក្ដី​មក​ យើង​អាច​និយាយ​បាន​ថា ការ​បាត់បង់​ខេត្ដ​នេះ​មិនមែន​ធ្វើ​ឡើង​ដោយ​ភាព​រលូន​ឡើយ គឺ​ដោយ​កម្លាំង ដោយ​អាវុធ​ដែល​បង្កប់​នូវ​ល្បិច​ពិសពុល​គ្រប់​បែប​យ៉ាង ។ ដូច្នេះ​ការ​ពោល​អះអាង​ថា​ប្រជាពលរដ្ឋ​ខ្មែរ​បាន​វាយ​កម្ទេច​ព្រះ​រូប​ព្រះបាទ​ជ័យវរ្ម័ន​ទី​៧ ជា​ការ​ខុសស្រឡះ​ ហើយ​វា​ប្រាសចាក​នឹង​សច្ចភាព ឬ​ការ​ពិត​ទាំងស្រុង​ ហើយ​វា​ក៏​ជា​ការ​ពោល​បញ្ច្រស​ប្រវត្តិ​សាស្ដ្រ​ខ្មែរ​គួរ​ឲ្យ​ស្អប់ខ្ពើម ៕

ប្រភពៈ  ​សាលអាន ថ្ងៃ​ទី​២១/០២/២០០៧ (ដកស្រង់​ពី​កាសែត​រស្មីកម្ពុជា)

Source: ប្រវត្ដិសាស្រ្ដ

Comments
Loading...