Ultimate magazine theme for WordPress.
Browsing Category

ប្រវត្ដិសាស្រ្ដ

ប្រវត្ដិ​និង​បុរាណ​ឋាន​ខ្មែរ​នៅ​ខេត្ដ​ច័ន្ទបុរី

រចនាបថ​ថលាបរិវ័ត​នៅ​វត្ដ​ថងថួ​ ខេត្ដ​ច័ន្ទបុរី ទំព័រ​ប្រវត្ដិសាស្ដ្រ​នា​សតវត្សរ៍​ទី​២០ បាន​បង្ហាញ​ឲ្យ​ដឹង​ថា ដើម្បី​ការ​វិល​ត្រឡប់​មក​រាជាណាចក្រ​កម្ពុជា​វិញ​នូវ​ខេត្ដ​សៀមរាប​អង្គរ​ ខេត្ដបាត់ដំបង និង​ខេត្ដ​សិរីសោភ័ណ…
អានបន្ដ...

ប្រដាល់​ខ្មែរ​ដូនតា​បាន​បន្សល់​ទុក​តឹកតាង​ជា​ចម្លាក់​នៅ​ប្រាសាទ​បាយ័ន

រូបចម្លាក់​ក្បាច់​បុរាណ​ខ្មែរ​នៅ​ប្រាសាទ​បាយ័ន តាម​រយៈ​ចម្លាក់​នៅ​ជញ្ជាំង​ប្រាសាទ​បាយ័ន​បាន​កត់សម្គាល់​ទុកជា​ភស្តុតាង​មិន​អាច​កែប្រែ​ក្រឡាស់​បាន​ថា…
អានបន្ដ...

ធ្វើស្រែ​នឹង​ទឹក​ធ្វើសឹក​នឹង​បាយ សមរភូមិ​ក្រោយ​ត្រូវ​តែ​ផ្សារ​ភ្ជាប់​សមរភូមិ​មុខ

ចម្លាក់​លើ​ជញ្ជាំង​បាយ័ន​បង្ហាញ​ពី​ការ​លើកទ័ព​ទៅ​ច្បាំង តាម​ប្រវត្ដិសាស្ដ្រ​បាន​បញ្ជាក់​ថា ប្រទេស​កម្ពុជា​បាន​ទទួល​រង​នូវ​ចម្បាំង​រាំងជល​ជា​ច្រើន​លើក​ច្រើន​សា​ណាស់ និង​អាច​និយាយ​បាន​ថា…
អានបន្ដ...

សៀម​ជា​កុលសម្ព័ន្ធ​មួយ​ឬ​ជាតិ​សាសន៍​មួយ​មាន​ប្រទេស​ពិតប្រាកដ

លោក​សាស្ដ្រាចារ្យ​បណ្ឌិត រស់ ចន្ដ្រាបុត្រ អនុប្រធាន​រាជ​បណ្ឌិតសភា​កម្ពុជា​និង​ជា​អ្នក​ស្រាវជ្រាវ​ប្រវត្ដិសាស្ដ្រ​ខ្មែរ​ មាន​ប្រសាសន៍​ថា​ សៀម​ជា​កុលសម្ព័ន្ធ​មួយ​ដែល​ជា​អ្នកបម្រើ​និង​ជា​កងទ័ព​ស្ដេច​ខ្មែរ​ព្រះបាទ​សូរិយាវរ្ម័ន​ទី​២…
អានបន្ដ...

សារាវ័នតេជោ​ទី​អារាម​ព្រះពុទ្ធ​សាសនា​ក្នុង​ខណ្ឌ​ដូនពេញ​ដែល​មាន​អាយុកាល​ដ៏​ចំណាស់

ផ្លូវ​ចូល​ក្នុង​ទី​វត្ត​ផ្នែក​ខាងត្បូង ទី​អារាម​សារាវ័នតេជោ​សព្វ​ថ្ងៃនេះ​ស្ថិត​នៅ​ចន្លោះ​ផ្លូវ​លេខ​១៧៨ និង​១៧២ កាត់​ទទឹង​មុខ​វត្ដ​ដោយ​ផ្លូវ​លេខ​១៩ ​ក្នុង​ទឹកដី​នៃ​សង្កាត់​ជ័យជំនះ ខណ្ឌ​ដូនពេញ រាជធានី​ភ្នំពេញ ។​…
អានបន្ដ...

ចារឹក​នៃ​សន្ធិសញ្ញា​បារាំង​-​សៀម​ឆ្នាំ​១៩០៧​នៅ​វត្តភ្នំ

ព្រះបាទ​សម្ដេច​ព្រះ​ស៊ីសុវត្ថិ​អម​សងខាង​ដោយ​ស្ដ្រី​៣​នាក់​និង​ពលវន្ទ​ម្នាក់​នៅ​វត្តភ្នំ នៅ​ថ្ងៃ​១៥​ ខែមីនា​ ឆ្នាំ​១៩០៧ ដែល​ត្រូវ​នឹង​ថ្ងៃ​២​កើត​ ខែ​ផល្គុន ឆ្នាំមមី អដ្ឋស័ក ចុល្លសករាជ​១២៦៨…
អានបន្ដ...

ផ្លូវ​បុរាណ​ពី​ក្រុម​ប្រាសាទ​តាមាន់​ទៅ​ប្រាសាទ​បន្ទាយឆ្មារ​និង​ទៅ​កាន់​កែង​ផ្លូវ​-​ស្ពាន​អូរជីក

ស្លាកស្នាម​ផ្លូវ​បុរាណ នៅ​ក្បែរផ្លូវ​ឡើង​ភ្នំ​ដងរែក​ឆ្ពោះទៅ​កាន់​ក្រុម​ប្រាសាទ​តាមាន់ ប្រាសាទ​តាមាន់ធំ​ប្រាសាទ​តាមាន់តូច និង​ប្រាសាទ​ថ្មបាយក្រៀម​ភូមិ​គូ (ភូមិ​ព្រៃវែង)​ ឃុំ​គោកមន​ ស្រុក​បន្ទាយអម្ពិល ខេត្ដ​ឧត្ដរមានជ័យ…
អានបន្ដ...

ប្រាសាទ​ថ្មបាយក្រៀម​ក្បែរ​ប្រាសាទ​តាមាន់តូច​ជា​ស្នា​ព្រះហស្ដ​មហា​វីរក្សត្រ​ជ័យវរ្ម័នទី​៧

ធម្មសាលា​នៅ​មុខ​ប្រាសាទ​តាមាន់តូច គេ​អាច​ហៅ​ថា​ផ្ទះសំណាក់​ក៏​បាន យោង​តាម​ការ​សិក្សា​ស្រាវជ្រាវ​ផ្នែក​ខាង​ប្រវត្ដិសាស្ដ្រ​កម្ពុជា បណ្ឌិត​មីសែល​ ត្រាណេ បាន​ប្រាប់​ឲ្យ​ដឹង​ថា​ ដូច​ករណី​ធម្មសាលា​នៅ​ប្រាសាទ​បន្ទាយឆ្មារ…
អានបន្ដ...

សៀម​ស្ថាបនា​អរិយធម៌​ខ្លួន​តាម​វប្បធម៌​ខ្មែរ​ក្បាច់ចម្លាក់​តាម​ប្រាង្គ​ប្រាសាទ​ជា​តឹកតាង

ភ្លេង​ពិណពាទ្យ​ប្រគំ​មុខ​អង្គរ ភ្លេង​ពិណពាទ្យ​ជា​ភ្លេង​របស់​ខ្មែរ​មាន​តាំងពី​អតីតសម័យ​មក​ម្ល៉េះ ។ កន្លង​មក​ជា​ប្រការ​គួរ​ឲ្យ​សោកស្ដាយ​ណាស់ ដែល​អ្នកខ្លះ​ហៅ​ភ្លេង​របស់​ខ្លួនឯង​ថា​ ភ្លេង​សៀម ។​ តាម​ប្រវត្ដិសាស្ដ្រ​បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា…
អានបន្ដ...

អាស្រម​ពើង​គំនូរ​ទីកន្លែង​វប្បធម៌​ជា​ប្រវត្ដិសាស្ដ្រ​នៅ​ចង្កេះ​ភ្នំ​គូលែន

រូបចម្លាក់​ក្នុង​ពើង​គំនូរ​ក្នុង​រជ្ជកាល​ព្រះបាទ​ជ័យវរ្ម័ន​ទី​២…
អានបន្ដ...